Tres dones encapçalaran la llista de la CUP a Bellpuig

En una presentació que ha tingut lloc diumenge 13 de gener, la Candidatura d’Unitat Popular de Bellpuig i Seana ha donat a conèixer els noms de les tres primeres persones de la seva llista: Sandra Oriola, Eli Sánchez i Istria Molinero. En l’acte, també s’ha presentat la campanya «PAREM L’ORELLA» que consistirà en cinc jornades participatives perquè la ciutadania faci arribar les seves propostes per definir el programa electoral i sumar idees i persones a la llista de la CUP.

Aquest diumenge 13 de gener, els baixos del castell de Bellpuig han acollit l’acte «La CUP a govern, les experiències de Navàs i Capellades» on els alcaldes d’aquestes dues localitats del Bages i l’Anoia, Jaume Casals i Aleix Auber, han explicat algunes de les dinàmiques i projectes més destacats que ha desenvolupat la CUP als seus municipis on hi governen des de fa 4 anys en el cas de Capellades – conjuntament amb Esquerra Republicana - i 8 anys en el cas de Navàs.

En acabar, ha tingut lloc la presentació de les tres primeres persones que encapçalaran la llista de la CUP a l’Ajuntament de Bellpuig. Sandra Oriola, actual regidora de la CUP a l'Ajuntament i tècnica de comunicació a l'Ajuntament de Calaf, serà la número u; Eli Sánchez, professora de l'Institut IES Lo Pla d'Urgell de Bellpuig i membre de l'Associació de mares i pares "La Terrasseta Xics", serà la numero dos i Istria Molinero, ginecòloga i membre de Junta de l'AMPA de l'Escola Valeri Serra i l'Escoleta, serà la tercera. Segons s’ha explicat a l’acte, «aquest fet no pretén ser ni estètic, ni ser una bandera, simplement respon a reflectir una quotidianitat com és el fet que les dones participem cada cop més en les entitats socials i culturals de la vila i que això, també cal traslladar-ho a l’àmbit polític per tal de posar-ho en valor i naturalitzar-ho», ha destacat Sandra Oriola.

També s’han mostrat les dades actuals, ja que a Catalunya en aquesta legislatura hi ha 775 alcaldes (82%) i 174 alcaldesses (18%) i a l’Urgell de 20 alcaldes (85%) només tres són dones (15%). A més, en el cas de Bellpuig concretament, al llarg dels 40 anys de democràcia mai cap dona ha estat al capdavant del consistori. D’altra banda, s’ha destacat que un cop presentades les tres caps de llista, la proposta i treball de la CUP es centrarà durant els mesos de febrer i març a desenvolupar la campanya «PAREM L’ORELLA» amb què han programat al llarg de febrer i març, cinc jornades participatives obertes a tothom qui vulgui compartir propostes per millorar el poble des d’una perspectiva d’esquerres i que es faran al Casal La Rubinada els dissabtes de 17h a 19h.

Les dates i temàtiques són:

• CULTURA I FESTES el 9 de febrer
  • COHESIÓ SOCIAL el 16 de febrer
  • ECONOMIA SOCIAL el 23 de febrer
  • EDUCACIÓ, LLEURE I ESPORTS el 9 de març
  • VILA I TERRITORI el 16 de març

En aquest sentit doncs, han demanat a la quarantena d’assistents a l’acte de fer també un pas endavant i els han animat a participar a les jornades. Han conclòs l’acte afirmant que l’objectiu de la CUP per aquesta nova legislatura és guanyar les eleccions i desenvolupar una altra cultura política, des de la participació i lluny de certs lideratges molt personalistes que des de fa anys consideren que es duen a terme a l’Ajuntament de Bellpuig i que asseguren cal transformar cap a un lideratge compartit, que permeti generar debat i incloure a la ciutadania en les decisions.

Sandra Oriola, Eli Sánchez i Istria Molinero seran les tres persones que encapçalaran la llista de la CUP a l'Ajuntament de Bellpuig.