Escrit en assemblea especialment pel PDECAT

Després d’haver llegit i rellegit la resposta que ens fa el PDECAT al darrer Pregoner, volem deixar clars, si és que no ho estaven ja, alguns dels temes exposats a l’INFOCUP (setembre 2018). Abans però, dir-los als senyors i senyores del PDECAT que ens ha costat bastant entendre molts dels paràgrafs, doncs la redacció és bastant enredada.

La qüestió d’equiparar les “alcaldades” amb les “jefades” és un dels punts que ens dona més llum i ens confirma el que nosaltres critiquem en tot l’INFOCUP: senyores i senyors del PDECAT considereu l’alcalde com un amo i amb la potestat de decidir omnipotent sobre totes les coses que afecten la política municipal. Aleshores no ens ha d’estranyar que defenseu l’actuació del “jefe” en el tema de canviar el pany del camp de futbol (i fins i tot ens esbronqueu) o en el tema de celebrar una festa (la segona boda, doncs?) al motocròs. Com que és l’alcalde, i utilitzant paraules vostres, “per respecte, càrrec i educació” se li ha de permetre tot? Per si no va quedar clar, remarquem que la CUP defensem l’ús dels espais públics per les entitats municipals i el que critiquem i no acceptem és l’ús personal i amb finalitats privades de les instal·lacions públiques. En tot cas, si se li vol donar un ús més ampli encara, s’hauria de permetre que qualsevol persona de la vila – sigui alcalde, regidor, d’una entitat o simplement empadronat – pugui demanar l’equipament per a qualsevol celebració amb uns drets i deures. Perquè tot és de totes, no només d’alguns privilegiats.

Aprofitem la crítica que ens fan a l’article i també el Ramon Torres sobre la participació de les regidores de la CUP als actes institucionals, per explicar, també una vegada més, què és la participació ciutadana per a nosaltres. Considerem que la participació va molt més enllà que assistir als actes i quedar bé a la foto. Pensem que participar és implicar-se perquè les coses surtin bé – siguem regidors o no -, fomentar la transparència i comunicació amb la ciutadania per tal d’implicar-los en la presa de decisions i així generar una millor governança. En aquest sentit, hi hem abocat tots els nostres esforços perquè sí que pensem que com a regidors de l’oposició teníem aquest deure i compromís amb el poble, però no se’ns ha permès fer-ho perquè com no és cansen de recordar a l’article, no, nosaltres no governem i no som els qui “donem la cara”. Tot i això, fem autocrítica perquè quan cal s’ha de fer i és veritat que potser no hem estat allà on calia, sempre que calia. Perdoneu, tot i que no és excusa no tenim dedicació exclusiva i a vegades no ens ha estat possible. També recordem que com a regidores de la CUP no acceptem privilegis per desenvolupar aquesta tasca (entrades teatre...).

D’altra banda, el que trobem impresentable és despatxar el tema de la nefasta o nul·la gestió del residu de la uralita argumentant que “ a casa (…) totes hem canviat alguna canonada (…) i no hem fet la gestió correcta”. Senyores i senyors del PDECAT, una altra vegada, ens veniu a donar la raó: l’equip de Govern té una idea de gestió dels assumptes municipals com si fossin els de casa seua, privats. I un darrer aclariment sobre el tema de la uralita per tranquil·litzar a la població: l’amiant només és tòxic i perillós quan passa a l’aire, no quan està en contacte amb l’aigua, dins d’una canonada, per exemple. Per tant, beure no suposava perill; fer obres i aixecar pols, sí. Tampoc ho sap això el redactor?

Quan tractem el tema dels diners, només tireu pilotes fora! La pregunta és senzilla: quin va ser el pressupost de CDC en les passades eleccions municipals?  Costaran 400.000€ les obres del camp de gespa artificial? I la part de despesa que no estava pressupostada d'on la treureu? No ens heu donat resposta.

Senyores i senyors del PDECAT els informem que de tant en tant a Bellpuig se celebren els Plens municipals. D’aquests plens se’n recullen unes actes i en aquestes actes hi ha molta de la informació que en diverses ocasions al llarg del vostre article, dieu que desconeixeu. O és que el que redacta els articles no ho sabia això? No assisteix als Plens? Que no és preocupi doncs, pot llegir-se els infocups – que ja en portem 6 – on hi detallem el perquè de tots els nostres vots - siguin sí, no o abstenció -  i on podrà veure fins i tot aquells punts on hem votat “SÍ” tot i el posicionament ideològic allunyat amb el seu grup, però que per responsabilitat política i compromís de poble hem considerat oportú. De fet, també el convidaríem a que busqués i analitzés la informació a la inversa, totes aquelles propostes que nosaltres hem presentat i ens han tombat o aquelles que ens han aprovat però que s’han quedat en paper mullat. Abans de parlar, s’ha d’estar informat. Bé, potser quan retransmetin els plens en vídeo ho podrà mirar des de casa. Que mira que fa temps que ho diem i que ho vam aprovar...

Finalment, la gent de la CUP, per molt que en vulgueu fer mofa, sí, som assembleàries per convicció política i no prenem cap decisió, ni la d’escriure un article, de forma personal. Els articles i també tots i cada un dels INFOCUP estan consensuats assembleàriament.

L’equip de Govern té una idea de gestió dels assumptes municipals com si fossin els de casa seua, privats.