Bellpuig reuneix per primera vegada les diferents lluites sectorials de Ponent

El passat 3 de maig va tenir lloc la segona edició de la Guspira a la nostra vila. Una jornada festiva per la cultura i la revolta popular. La jornada va estar composta per diversos actes per a totes les edats on grans i petits ho passaren d’allò més bé.

L’essència de la Guspira és la combinació de la festa i la reivindicació, perquè la revolució serà alegre o no serà. A primera hora del matí, vam poder gaudir de la xocolatada, molt útil perquè els més petits carreguessin les piles i poguessin jugar força amb els jocs de tombs creatius i el taller de cap grossos. Posteriorment, va tenir lloc el mercat d’entitats, on es podien trobar diversos col·lectius de Ponent mostrant les seves lluites arreu
del territori. A continuació, va tenir lloc la rua reivindicativa, un espai que va servir per denunciar algunes de les situacions generades per la crisis econòmica com són el rescat bancari, la corrupció i el drama de l’habitatge en el nostre país.

Acompanyats dels diables i tabalers FOC FOLL, i de la gent de la colla del guixanet amb el gran home de la barra vam recórrer alguns carrers de la vila ballant al ritme de la música i els petards i denunciant que ja n’estem fartes de pagar els plats trencats d’una casta política i una èlit econòmica que no fan més que empobrir a les classes popular dels nostre país.

Després d’aquest matí tan intens va arribar l’hora de dinar. Ho vam fer al parc sota un sol digne d’un dia d’agost que va deixar a més d’una ben vermella. Un cop feta la digestió vam donar pas a l’assemblea de col·lectius. Per primera vegada Bellpuig reunia les diferents lluites sectorials de Ponent. Una vintena de col·lectius i moviments socials van constatar la necessitat de coordinar-se i sumar esforços per a la transformació social. És necessari que els col·lectius compaginin les seves lluites sectorials amb la creació d’un front comú per plantar cara a les amenaces que arriben a Ponent. Així doncs, el primer front comú serà amb la gent de la Marea Blanca i en contra del consorci sanitari que la Generalitat projecta a Ponent i
Pirineus i que unificarà en un únic ens públic –subjecte a dret privat- els hospitals i els CAP de la província de Lleida.

Un cop finalitzada l’assemblea, va tenir lloc un debat per abordar una de les preguntes que es sotmetrà a referèndum, el proper 25 de maig, dins del marc de la celebració del Multireferèndum. El debat girava entorn de la pregunta de les ILP amb la participació de Pau Llonch, membre de la PAHC de Sabadell, Assumpta
Codinach, membre de Som lo que sembrem i Ernest Gutierrez, membre de l’equip de coordinació de Multireferèndum. Recordar que el dia 25 de maig en algun indret de la plaça Sant Roc hi haurà muntada una taula de vot del Multireferèndum perquè tots els ciutadans majors de 16 pugueu opinar i decidir sobre transgènics, deute, control de l’energia i dret a referèndum vinculant per a totes les ILP. No et quedis a casa i vine a decidir sobre aquells temes que ens són comuns.

Arribant al final de la jornada i un cop acabat el debat, la Meritxell Gené ens va deleitar amb la seva música, perfecta per arribar al punt culminant del dia amb la traca final a càrrec dels dimonis FOC FOLL.

Va ser una jornada molt intensa i molt gratificant. Poder ser testimonis de com Bellpuig acollia un acte amb participants d’arreu de Ponent i on la festa i la reivindicació es van fusionar en un clam unànime per la cultura i la revolta popular era tot el que esperàvem des de l’organització.

Des de l’organització volem agrair a totes les persones que us vau acostar al parc a participar dels diversos actes. A tots els col·lectius i entitats que vau participar en el mercat i en l’assemblea oberta. Als ponents del debat de Multireferèndum , a la Meritxel Gené, als dimonis i tabalers FOC FOLL, als bastoners i grallers l'Arreu, a la colla del Guixanet, als companys de Belianes amb la seva cervesa artesana Matoll, als sucs ecològics de cal Valls, a la cooperativa l'Olivera pel seu vi, als fruits secs de Fri Sal, a les panaderies La Perla i Cal Busqueta de Bellpuig pel pa i la xocolata desfeta i també als cuiners per prepara’ns un dinar tan bo i que ens va permetre afrontar una tarda calorosa amb més energia que mai.

Gràcies a totes.

Us esperem l’any vinent, fins aviat.