Les noves ordenances fiscals a Bellpuig continuen sense preveure mesures progressives

Durant el passat ple de principis de novembre s'han aprovat les ordenances fiscals pel pròxim 2017. Amb elles s'ha regulat  l'IBI, el preu dels guals o l'entrada a les piscines municipals, entre d'altres. També s'hi han afegit algunes bonicacions per aquelles persones amb pocs recursos o per a premiar bones conductes, com per exemple la utilització d'energies renovables o impulsar l'ocupació laboral a Bellpuig.

ordenances fiscals Bellpuig

Després de dues reunions de treball prèvies realitzades conjuntament la CUP amb l'equip de govern, al darrer Ple extraordinari es van presentar les noves ordenances fiscals.

La CUP Bellpuig Seana vam votar de la següent forma:

Dos vots a favor com a mostra d’agraïment a l’equip de govern per la  voluntat de treballar les ordenances de forma conjunta i per acceptar algunes de les bonificacions que vam proposar des del nostre grup. I dos vots en contra per no aplicar principis de progressivitat a les ordenances i taxes municipals.

Hi ha molt poques maneres d’augmentar els ingressos de les arques municipals – que és una necessitat evident que tenim com a societat – i una d’aquestes és augmentar els impostos. Però després de quasi 10 anys de crisi econòmica i retallades, no podem tornar a demanar a les classes populars que facin aquest esforç quan ja l’han pagat amb retallades i els augments de taxes i impostos no progressius. Per això volem apujar els impostos als qui més tenen, per oferir uns serveis públic de qualitat i que tota la ciutadania i tingui accés sense restriccions.

Volem apujar els impostos als qui més tenen per:

1. Per garantir la sostenibilitat de la despesa pública. En el cas de Bellpuig s’ha reduït el deute a costa de reduir la despesa, però potser ara ja seria hora d’augmentar la despesa, i no a costa d’augmentar el deute sinó d’aplicar una reforma fiscal progressiva.
  2. Per reduir la desigualtat. Sabem del cert que la pressió fiscal a l’Estat espanyol és molt més elevada per les classes baixes i mitjanes i que les competències en matèria fiscal de la Generalitat de Catalunya no són les que desitgem, i si a tot això encara li sumem l’infra finançament de Catalunya en comparació a la resta de Comunitats Autònomes és evident que des del consistori hem de fer un esforç per compensar els greuges que pateixen les classes populars en matèria fiscal.
  3. Pel seu paper anticíclic i de promoció. Si no augmentem els ingressos com garantirem uns serveis públics universals i de qualitat pels bellpugencs i bellpugenques? Com aplicarem les polítiques del programa electoral sense els recursos i personal per fer-ho? Necessitem voluntat política per augmentar els recursos municipals i poder-los destinar al disseny i la implementació de les polítiques públiques que portem al programa.

Per últim, demanem a l’equip de govern que difongui pels seus canals de comunicació  les bonificacions existents i que puguem començar a estudiar com aplicar-les d’ofici.

*La CUP hem decidit fer un document informatiu on recollim totes les bonificacions. Consulteu-lo ens els documents adjunts d'aquest article.

L'ajuntament introdueix dues bonificacions proposades per la CUP però no admet aplicar principis de progressivitat en algunes ordenances i taxes municipals com els demanavem.